Unettomien Yö verkkotapahtuma: ohjelmaa ja tukea unettomille

20.10.2022

Suomen Unettomat ry järjestää nyt toista kertaa vuosittaisen Unettomien Yö -verkko-tapahtuman, jonka tarkoituksena on tavoittaa uneton ilta-/yöaikaan, jakaa tietoa sekä antaa vertaistukea ja keinoja hyvään uneen. Tapahtuma sijoittuu Uniliitto ry:n Univiikolle®, joka alkaa syksyn kellonajan siirrosta.

Unettomien Yö alkaa torstaina 3.11. klo 21 ja päättyy 4.11. aamuyöllä klo 01. Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille. Mukaan voi liittyä milloin vain ja linjoilta voi poistua, jos uni voittaa. Osallistujat voivat esittää kysymyksiä ja keskustella chatissä.
Zoom-osallistumislinkki löytyy tapahtumapäivänä Suomen Unettomat ry:n kotisivulta ja Uniliitto ry:n kalenterista.

Unen asiantuntijat tukemassa unettomia
Asiantuntijoista mukana ovat mm. neurologian dosentti, professori Markku Partinen, jolla on unilääketieteen pätevyys; lääkäri Eevert Partinen erikoisosaamisenaan eri uniongel-mat; sairaanhoitaja, asiantuntijatason CBT-I unettomuusterapeutti, tietokirjailija Anna-Mari Aronen; asiantuntijatason CBT-I unettomuusterapeutti, tietokirjailija Susan Pihl; vireys- ja työturvallisuuskouluttaja, tietokirjailija Päivi Saarijärvi; univalmentaja, ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti Päivi Karhu.

Ohjelma
Unettomien Yössä kuullaan mm. unen asiantuntijoiden puheenvuoroja ja keskustelua unettomuudesta, unilääkkeiden ja lääkkeettömien hoitomuotojen käytöstä sekä väsymyksen vaikutuksista tunteisiin, tarkkaavaisuuteen ja huomiokykyyn.
Iltaan sisältyy ohjattuja rentoutusharjoituksia.

21.00 Tilaisuuden avaus - vertaistoimijoista voimaa
Päivi Saarijärvi, pj. Suomen Unettomat ry

n. 21.20 Unihäiriöistä unettomuutta
Eevert Partinen, yleislääkäri, Terveystalo Helsinki Uniklinikka

n. 22.00 Lääkkeet unettomuuden hoidossa
Markku Partinen, professori, Unen Focus, Terveystalo

n. 22.40 HOT, hyväksymis- ja omistautumisterapia
Tallenne Arto Pietikäiseltä, psykoterapeutti, työterveyspsykologi, tietokirjailija
Päivi Karhu, univalmentaja, ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, Levossa

n. 23.00 Kognitiivinen hypnoterapia ja harjoite
Susan Pihl, erikoislaboratoriohoitaja, polygrafiateknologi, asiantuntijatason CBT-I unettomuusterapeutti, vpj. Suomen Unettomat ry

n. 23.20 Väsymyksen vaikutus tunteisiin, tarkkaavaisuuteen ja huomiokykyyn
Päivi Saarijärvi, FRM-vireysvalmentaja, työturvallisuuskouluttaja, Vitalgo, pj. Suomen Unettomat ry

n. 23.40 Keskiyön rentoutushetki
Anna-Mari Aronen, sairaanhoitaja, asiantuntijatason CBT-I unettomuusterapeutti,
Terveystalo Helsinki Uniklinikka, Suomen Unettomat ry

n. 00.10 Unettomuuden kokemuksia ja mistä olet saanut apua
Mukana Suomen Unettomat ry:n asiantuntijat ja Ylen toimittaja Päivi Leino, joka esittelee suunnittelemaansa radiodokumenttia unettomuudesta.
Kun haluat kuulla muita tai jakaa omia kokemuksiasi, vaikka nimettömänä, pysy linjoilla!

n. 01.00 Juonnettu ohjelma loppuu

Lisätietoja: Päivi Saarijärvi, pj. Suomen Unettomat ry
050 411 9663, suomenunettomat@gmail.com

Suomen Unettomat ry
c/o Uniliitto ry, Sitratori 3
www.suomenunettomat.fi

Suomen Unettomat ry on vuonna 2002 perustettu valtakunnallinen potilasyhdistys. Toiminnan tarkoitus on tarjota tukea ja tietoa tilapäisestä tai pitkäaikaisesta unettomuudesta kärsiville ja heidän läheisilleen. Yhdistys tarjoaa ensisijaisesti apua unettomuuden lääkkeettömään hoitoon. Toinen tärkeä tavoite on edistää yleistä tietoisuutta unettomuudesta, sen syistä, hoitokeinoista sekä vaikutuksista elämänlaatuun ja toimintakykyyn. Suomen Unettomat ry on Uniliitto ry:n jäsenyhdistys, joka on Suomessa toimivien uniyhdistysten kattojärjestö.

Lataa kuva: